Friday, July 31, 2009

Rindu nk wat biskut raya lagi...

Those cookies are made by us>> sibling (me, angah, & Ila)...
Hujung bulan ni dah nak masuk bulan ramadhan. Xsabar rasanya nk buat biskut raya banyak2. Klu x silap aku, raya tahun lepas aku wat 10 jenis biskut raya.. Tapi tahun ni x tahu lagi la. Selalunya kitorang wat lebih biskut raya nk kasi kat nenek kat kg. Bukan per, nati bila ramai tetamu yang datang umah nenek, x ada makanan lak nak dihidang. Mama pun x berkira sangat soal duit bila nak wat biskut raya, tapi kata mama pastikan segala bahan2 wat biskut ni habis. Jangan tinggal sket2. membazir jer. hmm..
Bila kat kg, time raya, kami bertukar resipi biskut raya antara sepupu. Time tu masing2 sibok dok mengetest biskut raya. Antara biskut yang selalu kitorang buat ialah:
biskut Arab
biskut sarang semut
biskut mama london
biskut kacang
biskut tart nenas
biskut marmar
biskut kastard
biskut ais krim
biskut gajus
biskut cornflakes
Aku ni suka klu bab2 mencorakkan biskut ni, biar la sakit belakang pun tapi bila lihat semua jenis biskut yang saya buat ni, berbaloi la. rasa satisfy sangat2..huhu.. K la, nati akan datang saya upload resipi biskut ni k.

1 comment: